پیگیری سفارش
بستن پنجره
معرفی انواع شیر خشک آپتامیل
1 اردیبهشت ماه 1400

هیچ چیز به اندازه شیر مادر نمی‌تواند تغذیه‌ای مناسب برای نوزادی باشد که تازه متولد شده و مراحل رشد را طی می‌کند. اما همان‌طور که می‌دانید گاه به هر دلیل مقدور نیست که نوزاد از نعمت شیر مادر برخوردار شود و بنابراین در این موارد چاره‌ای جز این نیست که به مصرف شیر خشک اکتفا کرد. اگر قرار است شیر خشک به فرزند خود بدهید، در انتخاب آن دقت کنید تا ترکیباتی مشابه با شیر مادر را برای کودکتان فراهم آورد. آپتامیل یکی از محبوب‌ترین انواع شیر خشک است که در بازار به سهولت می‌توانید آن را بیابید. در این مطلب با انواع شیر خشک آپتامیل بیشتر آشنا خواهید شد.

شرکت سازنده شیر خشک آپتامیل

شرکت نوتریشیا که سازنده شیر خشک‌های آپتامیل است نخستین بار در ایرلند پایه‌گذاری شد و سپس بسیاری کشورهای دیگر تحت لیسانس این شرکت اقدام به تولید شیر خشک کردند. اکنون برخی از شیر خشک‌های آپتامیل که در ایران به فروش می‌رسند، تحت لیسانس نوتریشیا هلند هستند و در داخل کشور تولید می‌شوند و برخی دیگر نیز در کشورهای اروپایی مثل آلمان به تولید رسیده‌اند. شرکت نوتریشیا بیش از ۵۰ سال است که با محصولات باکیفیت خود زندگی افراد بسیاری را از جمله نوزادان، کودکان و بزرگسالان دچار تحول کرده و فرمول‌های منحصر به فردی را در درمان آلرژی و اختلالات نادر ژنتیکی ارائه داده است.

محصولات نوتریشیا معمولا تائیدیه FDA را دارند و با کیفیت بی‌نظیر خود اختلالات گوارشی را به حداقل می‌رسانند. Nutricia را می‌توان نخستین شرکتی دانست که فرمول‌‎های ضد آلرژی مبتنی بر آمینو اسید را برای مدیریت رژیم غذایی آلرژی به شیر گاو ارائه داد و همچنین گزینه‌های نوآورانه‌ای را برای بیماران مبتلا به فنیل کتونوری از خود نشان داد.

ویژگی‌های انواع شیر خشک آپتامیل

شیر خشک‌های آپتامیل انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

شیر خشک آپتامیل ۱، ۲ و ۳

شیر خشک آپتامیل ۱ برای ۰ تا ۶ ماهگی، شیر خشک آپتامیل ۲ برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماه و شیر خشک آپتامیل ۳ مخصوص ۱۲ ماهگی به بعد است. همه این ۳ نوع شیر خشک حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام ایمیونوفورتیس بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد و کودک کمک می‌کنند. ترکیبات موجود در این شیرخشک‌ها در تکامل طبیعی مغز شیرخوار موثر بوده و دارای پره بیوتیک هستند. شیر خشک آپتامیل ۱، ۲ و ۳ مواد مغذی جهت رشد و نمو کودک را به بهترین شکل در اختیار وی قرار می‌دهند. انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شیر خشک‌های آپتامیل به نحوی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند ترکیبی نزدیک به شیر مادر را برای نوزاد فراهم نمایند.


شیر خشک آپتامیل PDF

این محصول مخصوص کودکان نارس و کم‌وزن فرموله شده و حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط برای هضم و جذب بهتر چربی است. نوزادانی که پیش از موعد متولد می‌شوند، معمولا بیش از سایرین در معرض خطر کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار دارند. با استفاده از شیر خشک آپتامیل PDF تا حدود زیادی می‌توان مانع از کمبود مواد مغذی شد. از دیگر ویژگی‌های این شیر خشک موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • حاوی پره بیوتیک جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • حاوی نوکلئوتید به منظور کمک به رشد و تکامل بهتر
  • حاوی LCP جهت تقویت تکامل مغزی و بینایی
  • تامین پروتئین بیشتر برای نوزاد


نوزادان نارس که قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد می‌شوند، اغلب به مشکل یبوست مبتلا هستند اما با مصرف این شیر خشک احتمال بروز یبوست به حداقل می‌رسد و نوزاد پس از مدتی به وزن بهتری نیز دست پیدا خواهد کرد.

شیر خشک آپتامیل اف ام اس نوتریشیا

این شیر خشک در کشور آلمان به تولید رسیده و مخصوص نوزادان نارس است. استفاده از شیر خشک آپتامیل اف ام اس نوتریشیا در کنار شیر مادر به غنی‌سازی شیر مادر کمک کرده و سبب می‌شود تا نوزادان نارس وزن‌گیری بهتری را داشته باشند. این شیر خشک حاوی پروتئین هایپوآلرژنیک، ریز مغذی‌های ضروری، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و فاقد گلوتن است. افزودن ۴.۴ گرم شیر خشک آپتامیل FMS به ۱۰۰ میلی لیتر شیر مادر، انرژی موجود در شیر را به ۸۵ کیلو کالری افزایش می‌دهد. دقت داشته باشید که این شیر خشک یک غذای کامل نیست و حتما باید با نظارت و توصیه پزشک به شیر مادر افزوده شده و مورد استفاده قرار بگیرد.


شیر خشک آپتامیل HA

یکی دیگر از انواع شیر خشک آپتامیل ، شیر خشک آپتامیل اچ آ است که در دو مدل مختلف به تولید رسیده است:

شیر خشک آپتامیل HA1

شیر خشک آپتامیل اچ آ نوتریشیا با فرمول اختصاصی خود خطر بروز آلرژی در کودکان را به حداقل می‌رساند و بیشتر برای کودکانی مناسب است که والدین آنها دارای سابقه آلرژی هستند. این شیر خشک با داشتن ایمیونوفورتیس به تقویت سیستم ایمنی کودک نیز کمک می‌کند. نوزادان از بدو تولد می‌توانند با استفاده از این محصول تغذیه شوند. دقت کنید که اگر یکی از والدین به آلرژی مبتلا باشد، احتمال بروز آلرژی در نوزاد ۲۵ تا ۳۰ درصد و در صورتی‌که هم پدر و هم مادر حساسیت داشته باشند، احتمال بروز آلرژی در نوزاد بین ۶۵ تا ۷۰ درصد خواهد بود. پس از اینکه بهبودی صورت گرفت، با نظر پزشک متخصص می‌توان از شیر خشک‌های آپتامیل ۱، ۲، یا ۳ استفاده نمود.


شیر خشک آپتامیل اچ آ ۲ نوتریشیا

از ۶ ماهگی به بعد می‌توان برای شیرخواران سالمی که در معرض خطر بروز آلرژی هستند، از شیر خشک آپتامیل اچ آ ۲ نوتریشیا استفاده کرد. این محصول یکی دیگر از انواع شیر خشک آپتامیل است که با داشتن ترکیب انحصاری ایمیونوفورتیس سیستم ایمنی کودک را حمایت کرده و در صورتی‌که سابقه قوی آلرژی در خانواده نوزاد وجود داشته باشد، خطر بروز آن را کاهش می‌دهد. در این شیر خشک دو اسید چرب مهم وجود دارد که سلامت سیستم ایمنی و تکامل مغز و بینایی شیرخوار را بهبود می‌بخشد. شیر خشک HA 2 دارای پروتئین هیدرولیزشده بوده و طعم آن با شیر خشک‌های معمولی اندکی متفاوت است.

شیر خشک آپتامیل پپتی نوتریشیا

از دیگر انواع شیر خشک آپتامیل که در چند مدل تولید شده است، شیر خشک‌های Pepti را می‌توان نام برد:

شیر خشک آپتامیل پپتی نوتریشیا

این شیر خشک حاوی پروتئین کاملا هیدرولیز شده از نوع وی یعنی آب پنیر بوده و از بدو تولد برای نوزادانی قابل استفاده است که به پروتئین گاوی حساسیت دارند. شیر خشک آپتامیل پپتی نوتریشیا پس از عبور از دستگاه گوارش هنگامی‌که وارد روده بزرگ می‌شود، به رشد بهتر باکتری‌های مفید کمک کرده و سیستم ایمنی کودک را ارتقا می‌بخشد. به طور کلی ۳ تا ۵ درصد از نوزادان نسبت به شیر گاو آلرژی دارند و اگر به هر دلیل از شیر مادر نیز محروم باشد، به ناچار باید برای آنها از شیر خشک‌هایی نظیر آپتامیل پپتی استفاده کرد. این محصول فاقد کازئین است.


شیر خشک آپتامیل پپتی آلرژی کر ۲ نوتریشیا

پس از ۶ ماهگی برای کودکانی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند، می‌توان از شیر خشک آپتامیل پپتی آلرژی کر ۲ نوتریشیا استفاده کرد. این محصول نیز حاوی پروتئین کاملا هیدرولیز شده وی بوده و اسیدهای چرب DHA/AA و نوکلئوتید ها را نیز در خود جای داده است. ترکیب انحصاری پروبیوتیک در این محصول سبب می‌شود تا سیستم ایمنی بدن کودک تقویت شده و دستگاه گوارش بتواند عملکرد خود را به بهترین شکل انجام دهد.


شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور نوتریشیا

شیرخوارانی که به شیر گاو حساسیت دارند و دچار عدم تحمل غذایی و سوء جذب هستند می‌توانند از شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور نوتریشیا استفاده نمایند. این شیر خشک نیز همانند شیر خشک آپتامیل پپتی که در قسمت‌های قبلی معرفی شد، از بدو تولد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما فرق آن این است که برای نوزادانی که حساسیت بیشتری دارند، اغلب این نوع از آپتامیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر خشک نیز فاقد کازئین بوده و حاوی پروتئین کاملا هیدرولیز شده از نوع وی (آب پنیر) است.


شیر خشک آپتامیل پره نوتریشیا

یکی دیگر از انواع شیر خشک آپتامیل شیر خشک آپتامیل پره نوتریشیا است که نیازهای تغذیه‌ای نوزادان نارس را برطرف کرده و به تکامل مغز و بینایی آنها کمک می‌کند. این شیر خشک از بدو تولد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و نسبت به فرمول‌های معمولی شیر خشک حاوی پروتئین و انرژی بیشتری است. این محصول علاوه بر اینکه به رشد و تکامل روده‌ها کمک می‌کند، ارتقا سیستم ایمنی را نیز در پی خواهد داشت.


شیر خشک آپتاکید نوتریشیا

شرکت نوتریشیا برای کودکان بالای ۳ سال نیز اقدام به تولید شیر خشک نموده و شیر خشک آپتاکید نوتریشیا را روانه بازار کرده است. این شیر خشک یک شیر خشک کاملا غنی شده بوده که با اتکا به بیش از ۸۰ سال پژوهش و تحقیق در شرکت نوتریشیا هلند به تولید رسیده است. آپتاکید حاوی ترکیب منحصر به فرد پره بیوتیک و امگا ۳ بوده و با طعم وانیل عرضه می‌شود. انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی را در این محصول باکیفیت می‌توانید بیابید که به تامین نیازهای تغذیه‌ای کودکان بالای ۳ سال کمک می‌کنند. این شیر خشک فاقد قند سوکوروز بوده و بنابراین استفاده از آن خطر پوسیدگی دندان‌ها را کم می‌کند. از گلوتن و مواد نگهدارنده در این فرآورده استفاده نشده است.


دیگر شیر خشک های تهیه شده در شرکت نوتریشیا

از دیگر انواع شیر خشک آپتامیل به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • شیر خشک آپتامیل AR : برای نوزادانی که دچار رفلاکس معده هستند.
  • شیر خشک آپتامیل ADC: به بهبود سیستم ایمنی کمک می‌کند.
  • شیر خشک آپتامیل کامفورت: در رفع کولیک و یبوست موثر است.

نکات قابل توجه در مورد انواع شیر خشک آپتامیل

در مورد استفاده از انواع شیر خشک به موارد زیر توجه کنید:

  • شیر را در مایکروویو گرم نکنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد نقاط داغ شده و منجر به سوختگی شود.
  • پس از هر بار استفاده اگر هنوز شیری داخل شیشه مانده است، آن را دور بریزید.
  • شیری که با شیر خشک تهیه می‌کنید، حداکثر ظرف مدت ۱ ساعت باید مورد استفاده قرار بگیرد؛ در غیر این صورت آن را دور بریزید.
  • در قوطی شیر خشک را پس از هر بار مصرف محکم ببندید.
  • از آبی که مکرر جوشیده شده است، برای تهیه شیر خشک استفاده نکنید.
  • همیشه از پیمانه مخصوص خود شیر خشک استفاده کنید.
  • قبل از دادن شیر به نوزاد درجه حرارت شیر موجود در شیشه را با مچ دست کنترل کنید تا حدود ۳۷ درجه سانتیگراد باشد.
  • پودر موجود در قوطی شیر خشک پس از باز شدن درب آن تا ۴ هفته قابل استفاده است.
  • پودر شیر خشک را در جای خشک و خنک قرار دهید اما در یخچال نگذارید.

چرا شیر خشک آپتامیل را برای فرزند خود انتخاب کنیم ؟

امروزه شیر خشک‌های مختلفی را در برندهای گوناگون در بازار می‌بینید که هر یک از آنها مزایای مربوط به خود را دارند. نکته‌ای که در مورد انواع شیر خشک آپتامیل باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این محصولات نیازهای تغذیه‌ای کودک را به طور کامل در نظر گرفته‌اند و شرکت نوتریشیا سعی کرده ترکیباتی شبیه به شیر مادر را به تولید برساند. از طرف دیگر این شیر خشک انواع مختلفی دارد و به خصوص برای کودکانی مناسب است که با مشکل آلرژی روبرو هستند و یا با وزن بسیار کم متولد شده‌اند. نوتریشیا از بدو تولد تا شش ماهگی، از شش تا ۱۲ ماهگی، از یک سالگی به بعد و از ۳ سالگی به بعد برای کودکان محصولات مختلفی را عرضه کرده که البته برخی از آنها تنها با نظارت پزشک باید مورد استفاده قرار بگیرند.

به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده